Антимонопольний комітет (АМКУ) відкрив дві справи проти агрохолдингу МХП (Миронівський хлібопродукт) через необґрунтоване підвищення цін на курятину та порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Про це повідомляється в опублікованому АМКУ дослідженні ринку.

В АМКУ виявили чинники, що вказують на неефективне функціонування ринку. Йдеться про введення обмежень щодо дистриб’юторів, субдистриб’юторів і партнерів.  З огляду на зазначене, Комітетом розпочато розгляд справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Також під час дослідження АМКУ не виявив причин для підвищення цін на м’ясо курки виробництва МХП в липні-серпні 2017 року.  Тому проти цієї групи відкрито іще одну справу за ознаками зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку.

У комітеті відзначили, що підвищення цін на м’ясо курки дозволило МХП залишатися лідером ринку за показниками продажів незважаючи на те, що в натуральному вираженні частка компанії скоротилася через зростання експорту.

На даний момент МХП залишається найбільшим учасником ринку з часткою 55% в 2016 році, 46% у 2017 році і 45% в 2018 році.

“За результатами 2019 року прогнозується посилення ринкової концентрації і збільшення частки МХП до 47% за рахунок збільшення обсягів виробництва курятини на другої черги “Вінницької птахофабрики”, – додали у Антимонопольному комітеті.