16 січня заступник Міністра освіти і науки України Єгор Стаднийу межах робочого візиту провів окремі зустрічі з ректорами, викладачами та студентами Черкаського державного технологічного університету та Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.

Про це розповідає пресслужба навчального закладу.

Основною метою зустрічей було, насамперед, особисте спілкування заступника Міністра з різними цільовими авдиторіями учасників освітнього процесу, презентувати концепцію реформування вищої освіти, ознайомити зі змінами у законі про вищу освіту та дати вичерпні відповіді на актуальні запитання щодо реформи системи управління та фінансування закладів вищої освіти, яка частково розпочалася вже з 1 січня 2020 року.

– Ключове значення реформ вищої освіти в тому, що відчутний результат для суспільства вони дають через певну кількість років, – зазначив заступник Міністра освіти і науки України Єгор Стадний.

Відтак, у своїх виступах заступник Міністра зосередився на реформах у вищій освіті, зокрема на першочерговому акцентуванні уваги Міністерства не на кількості студентів, як на основному показнику діяльності закладів вищої освіти, а на якості навчання. Спілкуючись із викладачами черкаських вишів, заступник Міністра освіти і науки України поінформував про зміни в порядку ліцензування й атестації кадрів вищої освіти та про нову систему фінансування університетів. При цьому доповідач наголосив, що впровадження реформи буде поступовим, але неминучим, навівши приклади успішного реформування системи європейських закладів вищої освіти.

Під час зустрічі зі студентством у Черкаському державному технологічному університеті Єгор Стадний обговорив умови успішності студентських проєктів, їх конкурентоспроможність, можливості самореалізації для молоді, відповів на запитання щодо заохочень студентських ініціатив, стипендіального забезпечення, особливостей неформальної освіти та фінансової автономії університетів. Заступник Міністра освіти і науки України зауважив переваги реформи вищої освіти та зазначив, що зміни, які нещодавно ухвалив парламент, дозволять розгорнути форму дуальної освіти на всі заклади вищої освіти, а не лише на пілотні.  Впровадження дуальної форми здобуття вищої освіти, де 70% навчального часу студенти проводитимуть на виробництві та отримуватимуть за це гарантовану заробітну плату, сприятиме з’єднанню ринку праці з університетом. Крім цього, Єгор Стадний поділився майбутнім нововведенням щодо електронного кабінету студента, у якому Міністерство освіти і науки України запитуватиме думки студентів та буде враховувати їх при роботі для покращення системи вищої освіти.

Зустрічі з професорсько-викладацьким складом та студентською молоддю черкаських університетів викликали жваві дискусії та низку тематичних питань, на які заступник міністра освіти і науки України надав вичерпні відповіді та подякував за активність і щирий інтерес до реформування вищої освіти, пообіцявши регулярні зустрічі з учасниками освітнього процесу.