Міністерство цифрової трансформації та Секретаріат Кабінету Міністрів України анонсували запуск платформи е-демократії «ВзаємоДія» (https://vzaemo.diia.gov.ua), яка запрацює вже в цьому році.

Як повідомив на брифінгу Державний секретар Кабінету Міністрів України Олександр Ярема, це важливий крок Уряду для комунікації з громадянами.

«Для Уряду важливо вийти на новий рівень комунікації з громадянами та організаціями громадянського суспільства. Уряд запропонує доступний сервіс для комунікації з органами виконавчої влади, в тому числі для участі в обговоренні проектів державних рішень», – підкреслив Олександр Ярема.

Проект створення онлайн-платформи «ВзаємоДія» виник завдяки взаємодії Секретаріату Кабінету Міністрів, Мінцифри, Фонду «Східна Європа» (програма EGAP) та представників організацій громадянського суспільства. Його мета – запровадити зручні онлайн-інструменти комунікації громадян, організацій громадянського суспільства з органами виконавчої влади. Як наголосив Державний секретар Кабінету Міністрів України, платформа об’єднає усі наявні на сьогодні механізми взаємодії та інструменти електронної демократії.

Крім того, Олександр Ярема нагадав, що платформа «ВзаємоДія» розробляється в межах більшої ініціативи, яка успішно реалізується в Україні, – Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд»: «І ми бачимо, що платформа стане важливим компонентом відкритого врядування в Україні». Також даний проект стане ключовим інструментом реалізації нової Національної стратегії сприяння розвитку громадянському суспільству, яка готується Секретаріатом Кабінету Міністрів разом з організаціями громадянського суспільства.

Олександр Ярема переконаний, що перевагами онлайн-платформи стануть, зокрема, економія часу та оптимізація онлайн-простору, зручність та достовірність, відкритість та прозорість комунікації.

Заступник Міністра цифрової трансформації Людмила Рабчинська повідомила, що перші сервіси стануть доступними вже навесні. Загалом на платформі запрацюють, зокрема, такі інструменти:

– Електронні звернення та електронні запити на інформацію (можливість подати звернення, запити на інформацію в електронній формі, відстежити їх проходження та отримати відповідь);

– Електронні консультації (можливість коментувати проекти нормативно-правових актів, вносити пропозиції щодо їх змісту);

– Електронні опитування (можливість брати участь в опитуваннях під час розроблення державних рішень);

– Електронні петиції (можливість ініціювати або підтримати вже подану до Кабінету Міністрів петицію, відстежити її статус, отримати результат розгляду);

– Електронні конкурси (прозорі конкурсні процедури для відбору проектів інститутів громадського суспільства, яким надаватиметься фінансова підтримка коштом державного бюджету);

– Електронне голосування для обрання складу громадських рад при органах виконавчої влади;

– Громадська експертиза (можливість подати запит для проведення громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади, ознайомитися з матеріалами проведених експертиз) та ін.

«Платформа буде корисною для всіх громадян, а також для державних службовців та громадських організацій», – підсумувала Людмила Рабчинська.