Археологи виявили на півдні Туреччини передбачуване місце поховання Святого Миколая, який, згідно з легендами, приносить подарунки слухняним дітям, а також став прообразом Санта-Клауса.

Про це розповідає Live Science, передає ChesnoNews.

Вчені вже знали, що святого поховали у IV столітті нашої ери у церкві турецької провінції Анталія. Але останки Миколая були вкрадені приблизно через 700 років після смерті, тож точне місце поховання залишалося невідомим.

Тепер дослідники звернули увагу на подібність церкви з Храмом Гробу Господнього в Єрусалимі та розміщення фрески із зображенням Христа. На думку вчених, це підказки, які свідчать про те, де може бути поховано тіло Святого Миколая.

Сучасне місто Демре розташоване на південному узбережжі Туреччини. Тут розташовується церква Святого Миколая, побудована в 520 році на місці старої церкви, де святий служив єпископом у IV столітті нашої ери. Тоді це місто було відоме як Мира і стало популярним місцем паломництва віруючих після того, як Святий Миколай помер і був похований тут у 343 році.

Згідно з рукописом 1087 року, «деякі мудреці і прославлені люди з Барі [Італія]… обговорювали разом, як би їм винести з міста Мири… тіло блаженнішого сповідника Христа Миколая». Їхній план полягав у тому, щоб зламати церкву та винести мощі. Група досягла успіху, вивезши більшу частину скелета святого, залишивши в Мирі лише кілька кісток і зламаний саркофаг.

Незважаючи на осквернення, сама церква в Демре збереглася протягом наступних тисячоліть, археологічні розкопки розпочалися тут на початку ХХ століття. Завдяки цьому вченим вдалося знайти фундамент старої церкви. Тепер Осман Еравшар, голова Регіональної ради зі збереження культурної спадщини Анталії, оголосив про виявлення могили Святого Миколая. Висновки про що були зроблені на підставі фрески із зображенням Ісуса.

За його словами, в рамках розкопок вдалося знайти «підлогу, якою ступав Святий Миколай», яка розташовувалась в оригінальній церкві. Ершавар також додав, що це “дуже важливе відкриття, перше з того періоду”.

Вченим також удалося знайти початкове місце поховання Миколая. Коли група з Барі викрала останки, вона розкрила кілька саркофагів і змінила їхнє розташування. За словами Ершавара, саркофаг святого був поміщений у «особливе місце» із трьома апсидами та куполом. Тут же було знайдено фреску, на якій був зображений Христос. У лівій руці він тримав Біблію, а правою робив знак благословення.

Підтвердженням гіпотези є і форма самої церкви: над нею зведено недобудований купол, схожий на купол Гробу Господнього. Ймовірно, цей купол був цілеспрямованою спробою пов’язати Святого Миколая з історією розп’яття та воскресіння Христа.