Космічний телескоп Hubble сфотографував крихітну галактику під назвою HIPASS J1131-31 – наймолодшу галактику всесвіту, яка має такі самі характеристики, як і галактики далекого раннього космосу.

Про це повідомляє сайт американського аерокосмічного агентства NASA.

Як повідомляють американські фахівці, галактика, розмір якої становить лише 1200 світлових років, дістала назву Пікабу, що перекладається як “ку-ку!”. “Адже вона “визирнула” з-за швидко рухомої зірки лише протягом останніх 50-100 років. Остання заважала астрономам помітити галактику”, – розповідають в NASA.

За словами вчених, відкриття цієї крихітної галактики доводить, що Пікабу є найближчою галактикою, завдяки якій астрономи зможуть дослідити процес формування інших, що з’явилися невдовзі після Великого вибуху 13,8 млрд років тому. “Відкриття галактики Пікабу – це ніби відкриття прямого вікна в минуле, що дозволяє нам вивчати її екстремальне середовище і зірки на рівні деталей, недоступному в далекому ранньому Всесвіті”, – наголошує астроном Гагандіп Ананд з Наукового інституту космічних телескопів в Балтиморі (США).

Уперше Пікабу виявили 20 років тому за допомогою австралійського радіотелескопа Parkes Murriyang і позначили як “сферу холодного водню”. Спостереження в далекому ультрафіолетовому діапазоні космічної місії NASA Galaxy Evolution Explorer показали, що це компактна блакитна карликова галактика.

Наразі у крихітній галактиці телескоп NASA Hubble, якому допомагали наземні і космічні телескопи, зміг розпізнати близько 60 зірок. Вік майже всіх сягає кількох мільярдів років або менше. Зірки Пікабу вказують на те, що це одна з наймолодших і найменш хімічно збагачених галактик, коли-небудь виявлених у всесвіті. Проте вона відрізняється як одна з небагатьох галактик з найбільшим вмістом металу в історії, заявив професор австралійського Національного наукового агентства CSIRO Бербел Корібальські.

Однак, за словами астронома Ананда, картина все ще залишається поверхневою, оскільки спостереження телескопа Hubble були зроблені в рамках програми “моментальних знімків” під назвою The Every Known Nearby Galaxy Survey.