Через стресові умови, спричинені пандемією, війною, повітряними тривогами, за останні роки в Україні значно погіршилися результати навчання учнів.
Про це інформують у Міністерстві освіти і науки України, передає ChesnoNews.
“За останні роки навчання у стресових умовах дуже постраждав освітній процес. Пандемія, війна, повітряні тривоги та блекаути – все це сильно вплинуло на навчання. Наразі ми маємо справу з освітніми втратами, що означає будь-які втрати знань, умінь, навичок та/або уповільнення чи переривання академічного прогресу через паузи в навчанні конкретного учня”, – йдеться в повідомленні.
Як зауважили в МОН, у першому півріччі 2022/2023 навчального року лише 15% закладів освіти працювали очно, 33% – дистанційно, 51% – змішано.
Водночас вчителі повідомляють про погіршення результатів навчання учнів. Про зниження успішності здобувачів освіти з української мови у селах вказують 57% педагогів, у містах – 44%, з іноземної мови – 52% та 47% відповідно, з математики – 45% та 40%, з інформатики – 37% та 25 %.
“Ми бачимо, що поступово втрачаємо розумовий потенціал нашої молоді й необхідно шукати шляхи для виправлення цієї ситуації”, – зауважили в міністерстві.
У МОН відзначають, що саме тому зараз активно розробляються різні програми, які у перспективі допоможуть школярам та дошкільнятам засвоїти потрібні знання.
Щоб підтримати такі ініціативи МОН спільно з ЮНІСЕФ розробило рекомендації щодо організації програм з надолуження освітніх втрат для громадських організацій, закладів освіти, органів управління освітою та інших організацій. Як підкреслили в МОН, вони стануть основою для розроблення національної стратегії із подолання освітніх втрат в Україні. Ознайомитись із рекомендаціями щодо організації програм з надолуження освітніх втрат можна за посиланням.