Черкасець створив гру про рідне місто

97

Черкасець Олег Бірюк розробив аналог  відомої настільної гри “Монополія” з орієнтацією на власне місто. У ній ви можете викупити вулицю Героїв Дніпра, аеропорт та район “Д” всього за 1500 гривень. А ще потрапите на Хімпас, де місцеві “тіпочки” заберуть 50% ваших заощаджень.

Про це пише ІнфоМІСТ.

Олегу, як з’явилася ідея створити саме таку гру?

– Думка виникла ще в студентські роки. Якось мене друзі покликали грати в класичну монополію, де були американські міста і вулиці, які невідомі нам. Тоді ми подумали,  що було б круто замість 12th Avenue – бульвар Шевченка, замість Baker Street – Хрещатик. Тоді це все залишилося на рівні ідеї. І тільки рік тому у мене з’явилися вільний час і можливості. Краще спробувати і пожалкувати, ніж пожалкувати, що не спробував.

Викупити всі райони: черкасець створив гру про власне місто

На які етапи поділялася розробка гри?

– Перший  – це, звісно, аналіз ринку. Ми дізналися, що є монополія про Львів, Харків, Вінницю, Херсон, Дніпро. У Росії майже у кожному місті є подібна. Все по франшизі роблять. Однак це були приклади того, як створювати гру не треба. Там кустарна якість, огидний дизайн, купа помилок. Хороших прикладів не було. Тому ми зробили так, щоб і якість і зміст були цікавими, щоб було більш захопливо грати, ніж в класичну монополію. Другий етап – це начерки дизайну, сценарію. Дуже важливо не розгубитися у прорахунках коефіцієнтів: щоб гра була не занадто довгою і не занадто короткою. Третій етап – це перемовини із постачальниками.

Скільки людей працювали над створенням проекту?

– Це авторський проект.  Десь на 95%  всю роботу виконував я. Є, звісно, люди, які дещо допомагали. Наприклад, черкаська IT-компанія допомагала із розробкою спеціального додатку під клітинку “Казино”. Деякі люди  консультували з дизайном,  деякі з тим, як побудувати маркетингову стратегію.

Скільки час пішло на створення гри?

– Досліджувати ринок ми почали десь на початку 2018 року. Перші макети почали створювати весною того ж року. А запустили в продаж на весні 2019. Якщо простими словами, то на розробку пішов рівно рік. При розробці “Монополія. Черкаси” ви брали за основу оригінальну гру.

Але розкажіть чим вони все ж таки відрізняються?

– Механіку ми не чіпали. Команда  робила так, щоб гра була максимально адаптована під черкаські реалії. По-перше, ми зробили повністю унікальний дизайн. По-друге, усі картки “Шанс” та «Новини» адаптовані під черкаську тематику. По-третє, з’явилися деякі нововведення: казино, податкова. Також робили косметичні зміни в правилах, але в цілому – це стара добра монополія.

А як ви обирали райони та завдання, які є у грі?

– Ми обирали найбільш поширені райони, густонаселені. На кожному районі треба три вулиці або об’єкти. Навряд чи кожен пересічний мешканець Черкас може назвати три вулиці на Луначарці. А три вулиці на ПЗР – це вже легше. Тому об’єкти на полях обиралися лише по їх відомості. Також у нас був  мозковий штурм щодо карток “Шанс” і «Новини». Зібралися ввечері в компанії і придумували якісь прикольні, оригінальні, цілком реальні завдання і підбирали під них цінник. Варіантів було менше 100,  більше 50. Але, щоб до нас не було претензій з боку комерційних структур, громадських діячів та політиків, ми прибрали прізвища.

Викупити всі райони: черкасець створив гру про власне місто

Як виникла ідея створити “черкаські” гроші?

– У більшості ігор купюри – це чорно-білі папірці. Коли вам потрібно, припустимо,  назбирати 123 ігрові одиниці, то поки ви вдивляєтеся в позначки – проходить багато часу. І у нас виникла ідея створити купюри  стилізовані під українську гривню. Але постало питання чи це легально. Ми звернулися до юристів і виявили, що є багато підводних каменів. Потрібно було прибрати слово “гривня”, видалити усі державні символи, а на «грошах» мав бути напис «ігрова купюра». Тому ми вирішили не просто затерти Михайла Грушевського  і поставити храм Білий лотос, а всі купюри малювати з нуля.

Чому ваш додаток “Казино” є на Android, а на iOS немає?

– Він був створений. Але коли  IT-компанія його завантажувала на “App store”, то він не пройшло модерацію. Компанія «Apple» блокує азартні ігри.

Із якими складнощами ви ще зіткнулися при розробці настільної гри?

– Їх багато. Наприклад, те, що я взагалі ніколи розробляв ігор. Взагалі, до моменту створення, я грав у монополію рази два-три. Не більше. Також була проблема в тому, що я не є дизайнером. Але найбільш складними були перемовини з постачальниками та з людьми, які можуть за цей проект взятися. Наші типографії, що черкаські, що українські, не зацікавлені у маленькому тиражі.  Якби ми  друкували 10000 штук, вони б взялися. А якщо йдеться про пару сотен, то відмовляються або називають космічні цифри. Тому ми розмовляли із китайськими постачальниками. Вони були готові взятися за друк і навіть на маленький тираж, але проблема в тому, що доставка та розмитнення дуже дорогі. Тому в Китаї ми замовили лише пластикові деталі: фішки, будинки, готелі. А все інше робилося в Україні.

Викупити всі райони: черкасець створив гру про власне місто

Скільки все ж таки грошей ви витратили на реалізацію проекту?

– Скажімо, декілька тисяч доларів.

Який тираж гри?

– Це комерційна таємниця (сміється). Приблизно… декілька сотен.

“Монополія. Черкаси” – це бізнес-проект чи створювали для себе?

– Я люблю робити те, що інші не наважуються. Або те, що залишають на потім. Я вважаю, що ідея адаптувати гру під черкаські реалії приходила в голову багатьом. Чого ніхто не реалізував? Я робив це як соціальний проект. На гроші, які витратив на розробку та тираж, можна було б відкрити невеличку кофейню чи кілька ларьків із шаурмою. І це 100% б окупилося. І за значно коротший час. Але хотілося зробити таке, що запам’яталося б і інші казали: “Вау! Це дійсно круто”.