У департаменті соціальної політики Черкаської міської ради пояснили, що робити громадянам, які мають заборгованість перед управлінською компанією за послуги з управління багатоквартирним будинком, щоб їх не позбавляли субсидії.

Про це розповідає пресслужба Черкаської міськради, передає ЧЕСНО.

Відповідно до п. 78 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (далі – Положення), після закінчення строку отримання житлової субсидії структурні підрозділи з питань соціального захисту населення самостійно здійснюють призначення житлової субсидії на наступний період для домогосподарств, які отримували її в попередньому періоді.

Для цього департамент соціальної політики Черкаської міської ради без звернення громадян збирає необхідну інформацію в порядку, передбаченому п.14 цього Положення, і протягом 10 днів після отримання зазначеної інформації ухвалює рішення про призначення (відмову в призначенні) житлової субсидії та інформує про ухвалене рішення громадян в визначеному порядку.

Згідно з пп. 5 п. 14 Положення житлова субсидія не призначається, якщо структурний підрозділ з питань соціального захисту населення отримав інформацію про наявність простроченої понад три місяці заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день звернення за призначенням житлової субсидії.

Вочевидь, через значний суспільний резонанс та невизначеність в публічній спільноті щодо правомірності діяльності ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» частина мешканців Черкас не здійснювала платежів з оплати послуги з управління багатоквартирним будинком. В той же час, громадяни  часто повідомляють, що платіжок від компанії до них не надходило жодного разу. Проте ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» продовжувала нараховувати суми до сплати, таким чином у громадян накопичилася заборгованість.

Відповідно до інформації, отриманої від ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість», прострочену понад три місяці заборгованість з оплати послуги з управління багатоквартирним будинком станом на 01.02.2020 мають 583 домогосподарства (зокрема по Соснівському району – 299, по Придніпровському району – 284). Березень та квітень не враховано в зв’язку з карантином.

На підставі цього, відповідно до вимог пп. 5 п. 14 Положення такі домогосподарства втратили право на призначення житлової субсидії з 01.05.2020 через наявну прострочену понад три місяці заборгованість з оплати послуги з управління багатоквартирним будинком.

Для того, щоб відновити право на отримання житлової субсидії, згідно з пп.5 п.14 Положення, потрібно протягом двох місяців з початку нового опалювального (неопалювального) сезону документально підтвердити сплату заборгованості або укласти договір про її реструктуризацію, або оскаржити заборгованість в судовому порядку (в такому разі має бути наявна ухвала про відкриття провадження у справі). В іншому випадку – з місяця, що настає за тим, в якому до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення надійшло документальне підтвердження сплати заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі).
Якщо громадянин документально підтвердив сплату заборгованості або уклав договір про її реструктуризацію, або оскаржив наявність заборгованості в судовому порядку в строк понад два місяці з дати отримання повідомлення про відмову в призначенні житлової субсидії на наступний сезон, житлова субсидія в такому разі призначається з місяця, що настає за місяцем, в якому громадянин вчинив такі дії. Житлову субсидію на наступний сезон у вищезазначеному випадку за рішенням комісії може бути призначено з початку сезону. Таке рішення комісія може прийняти на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.

Також, опрацювавши інформацію, отриману від ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість», через наявну прострочену понад два місяці заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг (внесків/платежів), строк позовної давності якої не минув, сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, 17 пільговиків було переведено з грошової готівкової форми монетизації на безготівкову, відповідно до пункту 7 Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі».

Після закінчення карантину, відповідно до норм постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 №848, для решти домогосподарств знову будуть враховані заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, зокрема й з оплати послуги з управління багатоквартирним будинком ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість». Прогнозовано в рази зросте кількість домогосподарств, які втратять право на отримання житлової субсидії, а також отримувачів пільг на житлово-комунальні послуги, яких буде переведено з грошової готівкової форми монетизації на безготівкову. Як наслідок, громадяни будуть змушені сплачувати повну вартість всіх житлово-комунальних послуг, що призведе до соціальної напруги.

Тож громадяни вже зараз мають подбати про збереження права на отримання житлової субсидії та пільг в грошовій готівковій формі. Відповідно до вищезазначеної постанови КМУ, для цього необхідно: або сплатити заборгованість, або укласти договір про її реструктуризацію, або оскаржити заборгованість в судовому порядку.