Дедалі більше медичних закладів, у тому числі й із Черкащини, підключаються до програми медичних гарантій Національної служби здоров’я України. Тож, якщо людина вважає, що з неї неправомірно вимагають кошти, їй слід скаржитися «не лише журналістам», а й у НСЗУ.

Про це під час спілкування з регіональними журналістами в рамках престуру, організованого Українським кризовим медіацентром, заявила директорка департаменту комунікацій Нацслужби здоров’я Тетяна Бойко, передає ChesnoNews з посиланням на Прочерк.

– Людина може звернутися до НСЗУ і спитати, чи входять у певному закладі харчування, анестезія та інші ліки в пакет оплачених державою послуг, і тоді вже чітко знати, чи писати скарги, – порадила пані Бойко.

У НСЗУ діє гаряча телефонна лінія 1677. Там допоможуть, роз’яснять незрозумілі моменти і приймуть скаргу. Також можна залишити скаргу на сайті НСЗУ. В разі, якщо на якийсь медичний заклад назбирається певна кількість скарг, туди буде здійснено моніторинговий візит служби, а після візиту буде дано вказівку про усунення порушень. Якщо лікарня порушень не усуне, то НСЗУ зменшить для неї суму коштів, що надаються.

В Україні є випадки, коли пацієнтам після скарг повертали великі грошові суми – до 60 тис грн. Тож пані Бойко закликає українців мати громадянську позицію й у разі порушень прав на безкоштовне лікування звертатися до НСЗУ.