З 23 травня на українських дорогах почнуть штрафувати вантажні автомобілі, які порушують габаритно-вагові норми.

Відтепер, розміри санкцій для горе-водіїв можуть становити від 8500 до 51 тисяч гривень:

  • від 5% до 10% – 8500 грн;
  • від 10% до 20% – 17 000 грн;
  • від 20% до 30% – 34 000 грн;
  • понад 30% встановленої норми – 51 000 грн.

Згідно чинного законодавства, встановлені граничні обмеження фактичної маси транспортних засобів понад 40 т, для контейнеровозів – понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах – до 46 т.

Окрім цього, навантаження на одиночну вісь не має перевищувати 11 т (для автобусів, тролейбусів прописана норма у 11,5 т), на здвоєні осі – 16 т, а на строєні – 22 т.

Для контейнеровозів прописані інші норми щодо навантаження:

  • на одиночну вісь – 11 т
  • здвоєні осі – 18 т
  • строєні – 24 т

Осі здвоєними або строєними вважаються за умови, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м. У разі перевезення подільних вантажів (у тому числі наливні і сипучі) автомобільними дорогами забороняється рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням:

  • на одиночну вісь понад 11 т
  • здвоєні осі – понад 16 т
  • строєні осі – понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів – навантаження на одиночну вісь – понад 11 т, здвоєні осі – понад 18 т, строєні осі – понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах – понад 46 т).

Окрім цього, під забороною рух транспортних засобів з навантаженням на вісь понад 7 т або фактичною масою понад 24 т автомобільними дорогами загального користування місцевого значення.