Дослідники Марсу за допомогою Perseverance виявили залишки річки, які кардинально відрізняються від того, що знали про Червону планету науковці. Імовірно, на Марсі були глибокі та швидкі річки, а не лише повільні неглибокі потоки, як вважалося раніше.

Про це повідомила пресслужба NASA, передає ChesnoNews.

Американський марсохід Perseverance своїми свіжими фотографіями, імовірно, зробив відкриття в історії Марсу. Йдеться про колишні річки, які були більшими і потужнішими, ніж вважалося раніше.

Камера Perseverance сфотографувала віялоподібну купу осадових порід висотою близько 250 метрів. Науковці NASA відзначили, що побачене і зафіксоване марсоходом може бути руслом колишньої річки.

До цього дослідники Марсу не могли припустити, що на Червоній планеті були настільки глибокі і швидкі річки. Вважалося, що ріки на Марсі були неглибокими і повільними потоками. Але пошкодження порід, обстежених марсоходом, підштовхнуло американських науковців до висновку, що швидкість води у цьому місці була значно швидшою, ніж вважалося раніше. Крім того, висота обстеженої гори натякає на те, що і глибина цієї річки була більшою, ніж науковці припускали за підставі попередніх досліджень.

“Ці шари аномально високі для річок на Землі. Але в той же час найпоширенішим способом створення таких форм рельєфу була б річка”, — наголосила докторантка Лабораторії реактивного руху NASA в Південній Каліфорнії Ліббі Айвз, яка і працює із марсоходом Perseverance.