У GT Group прокоментували першу перемогу України в енергетичній війні з рф

Нещодавно заступник міністра енергетики Микола Колісник на своїй сторінці у Facebook повідомив про заборону імпорту пального з росії. Йдеться про зміни до Постанови № 1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з російської федерації», які було внесено Кабміном.

Через реалізацію російського палива за низькою ціною пошук і налагодження альтернативних шляхів постачання нафти й газу в Україні було практично неможливим. Це створювало значний ризик ринку та, скоріше за все, призвело б до дестабілізації. Але завдяки прийнятому рішенню паливо з рф не зможе потрапити до нашої країни.

Серед заборонених ресурсів опинилися такі, як:

  • нафта та нафтопродукти;

  • моторне альтернативне паливо;

  • відпрацьовані нафтопродукти;

  • біодизель і суміші;

  • нафтові та вуглеводні гази тощо.

Як вважає голова компанії GT Group (Газтрон Україна) Владислав Колодяжний, ці зміни стануть головним рушієм до енергетичної незалежності України. Хоч це є першою перемогою, попереду ще багато роботи.

Як Україні отримати енергетичну незалежність

Щоб не бути залежними від російського палива, експерт пропонує виконати певні кроки, першим з яких стане розширення списку забороненої продукції. Додатково заборона має діяти не лише на товари з рф, а й інших країн, що підтримують дії агресора.

Владислав Колодяжний наголошує, що імпортовані нафтопродукти мусять мати сертифікат походження товару, виданий спеціальним органом країни, з якої постачається ресурс. Контролювати та оцінювати результати всіх цих заходів повинна моніторингова комісія, до якої треба залучити представників профільних міністерств та учасників паливного ринку України.

Серед важливих кроків особливу увагу потрібно приділити розвитку інфраструктури перевезення та зберігання скрапленого газу, вважає голова GT Group. Серед ефективних рішень Владислав Колодяжний називає будівництво європейської колії та дотримання стандартів зберігання нафтопродуктів. Більш того, скорочення державного контролю у галузі будівництва цих інфраструктур також сприятиме розвитку.

«Щоб знизити ризики виникнення корупції та зменшити навантаження на митницю, доцільно було б залучити Міністерство цифрової трансформації. Завдяки йому електронний документообіг з питань сертифікації стане автоматизованим», – додає голова GT Group.

Також варто забезпечити стабільний інвестиційний потік в інфраструктурні проекти. Цього можна добитися завдяки податковому навантаженню на нафтопродукти за зразком європейського законодавства. Таким чином можна збільшити кількість інвесторів і забезпечити стабільність розвитку.

У GT Group вважають, що спрощення процедури отримання ліцензії на виробництво та зберігання палива також матиме позитивний вплив на енергетичну незалежність держави. Для прикладу згадується впровадження фінансових методів стимулювання й контролю Польщі. Це збільшить вартість самої ліцензії, але спростить процедуру її отримання.