Дослідники виявили, що тривалий політ на Марс може негативно вплинути на мозок людини. Це відкриття ставить нові виклики перед місіями з освоєння Червоної планети.

Вчені з’ясували, що тривала ізоляція та відсутність звичного мікробіому на Марсі можуть призвести до змін у мозковій діяльності. Це пов’язано з тим, що мікробіом людини, який формується в земних умовах, відіграє важливу роль у підтримці здоров’я та функціонування мозку. На Марсі ці умови кардинально відрізняються, що може викликати стрес та інші негативні наслідки для психічного здоров’я астронавтів.

Для вирішення цієї проблеми дослідники пропонують використовувати спеціально розроблені мікробіомні добавки. Вони містять корисні мікроорганізми, які можуть допомогти підтримувати здоров’я мозку в умовах тривалої ізоляції та відсутності земного мікробіому.

За словами науковців, відкриття має важливе значення для планування майбутніх космічних місій на Марс. Воно допомагає краще зрозуміти ризики, пов’язані з тривалим перебуванням людини в космосі, та розробити ефективні способи їх мінімізації.