Астрономи виявили самотню галактику поблизу надмасивної чорної діри. Галактика відома як 3C 297 і, як вважають, колись була частиною галактичного скупчення в цьому районі. Тепер галактика плаває в порожньому просторі, сама по собі, приблизно на відстані 9,2 мільярдів світлових років від Землі.

Галактику нещодавно спостерігали за допомогою рентгенівської обсерваторії NASA Chandra, виявивши ключові характеристики, які найчастіше спостерігаються у скупченнях. Як зазначалося вище, астрономи вважають, що галактика колись була частиною скупчення. Однак інші галактики зараз відсутні.

Вважається, що ця самотня галактика злилася з іншими, утворивши те, що ми зараз бачимо як 3C 297. Також вважається, що 3C 297 була найбільшою галактикою в скупченні і, таким чином, мала найбільший гравітаційний потяг серед галактик у ньому.

Астрономи називають такі галактики як 3C 297 групою викопних. Це також найвіддаленіша група скам’янілостей, яку ми виявили досі. Іншою підказкою про те, що 3C 297 міг бути частиною скупчення раніше, є активний квазар у центрі центру галактики.

Струмені квазара, знайдені в самотній галактиці, припускають, що він взаємодіяв із великими запасами газу в межах 3C 297, що може вказувати на існування тут колись скупчення. Звичайно, дивлячись на зображення вище, галактика виглядає не самотньою. Однак астрономи кажуть, що жодна з видимих ​​навколо галактик не є достатньо близькою для скупчення.

Але навколо 3C 297 виникають важливіші питання, ніж питання про те, чи існувало тут скупчення. Наприклад, ми бачимо галактику такою, якою вона була понад 9 мільярдів років тому. Це означає, що це скупчення галактик об’єдналося і стало групою скам’янілостей набагато швидше, ніж астрономи вважали можливим.

Таким чином, існування цієї самотньої галактики суперечить тому, що ми знаємо про злиття галактик і групи викопних решток в цілому. Можливо, майбутні спостереження подібних регіонів у космосі зможуть розповісти нам більше. Наразі нам доведеться почекати і подивитися, чого нас навчать майбутні космічні місії, такі як майбутня місія ESA Juice.