Відповідно до нового дослідження, настільні ігри, засновані на числах, як-от «Монополія», «Отелло» та ін., покращують математику у маленьких дітей.

Вчені стверджують, що для дітей від трьох до дев’яти років формат настільних ігор із числами допомагає покращити рахування, додавання та здатність розпізнавати числа.

Дослідники кажуть, що діти отримують користь від програм — або інтервенцій — під час яких вони грають у настільні ігри кілька разів на тиждень під наглядом учителя чи іншого навченого дорослого.

«Настільні ігри покращують математичні здібності маленьких дітей», — каже провідний автор дослідження, доктор Хайме Балладарес із Папського католицького університету Чилі в Сантьяго, Чилі. — «Використання настільних ігор можна вважати стратегією, яка потенційно впливає на основні та складні математичні навички. Настільні ігри можна легко адаптувати, щоб включати цілі навчання, пов’язані з математичними навичками чи іншими сферами».

Ігри, у яких гравці по черзі пересувають фігури по дошці, відрізняються від ігор із застосуванням певних навичок або азартних ігор. Правила настільної гри є фіксованими, що обмежує дії гравця, а ходи на дошці зазвичай визначають загальну ігрову ситуацію. Проте в дошкільних закладах рідко використовують настільні ігри.

Дослідники вирішили вивчити масштаби впливу фізичних настільних ігор на сприяння навчанню маленьких дітей. Вони заснували свої висновки на огляді 19 досліджень, опублікованих з 2000 року, в яких брали участь діти віком від трьох до дев’яти років. Усі дослідження, крім одного, були зосереджені на зв’язку між настільними іграми та математичними навичками.

Усі діти, які брали участь у дослідженнях, отримували спеціальні настільні ігри, які проходили в середньому двічі на тиждень по 20 хвилин протягом півтора місяців. Серед дорослих, які проводили ці заняття, були вчителі, терапевти або батьки.

У деяких із 19 досліджень дітей об’єднували в настільну гру з числами або в настільну гру, яка не фокусувалася на навичках лічби. В інших випадках усі діти брали участь у настільних іграх з числами, але їм були призначені різні типи, наприклад Доміно.

Усіх дітей оцінювали на їх успішність з математики до та після втручання, яке було розроблено для заохочення таких навичок, як рахунок вголос.

Автори оцінили успішність за чотирма категоріями, включаючи базові цифрові навички, такі як здатність називати числа, і базове розуміння чисел, наприклад, «дев’ять більше, ніж три».

Іншими категоріями були поглиблене розуміння чисел, де дитина може точно складати й віднімати, а також інтерес до математики.

У деяких випадках батьки відвідували тренінги, щоб навчитися арифметиці, яку потім могли використовувати в іграх.

Результати показали, що математичні навички дітей значно покращилися після занять у більш ніж половині (52%) проаналізованих завдань. Приблизно в третині (32%) випадків діти в групах втручання досягли кращих результатів, ніж ті, хто не брав участі у втручанні в настільні ігри. Результати також показують, що з проаналізованих досліджень на сьогоднішній день настільні ігри на тему мови чи грамотності, хоча й реалізовані, не передбачали наукової оцінки (тобто порівняння контрольної групи з групами втручання або до та після втручання) для оцінки їх впливу на дітей.