При народженні дитини один із батьків чи опікун дитини має право на отримання державної допомоги. Крім того, в Черкасах сім’ям, діти у яких народилися з 1 січня 2023 року, також виплачують 25 000 на дитину в рамках міської програми соціальної підтримки сімей м. Черкаси.

Які документи необхідні для оформлення цих видів виплат на дитину і куди їх подавати? Пояснює заступниця директора департаменту соціальної політики ЧМР Катерина Бінусова.

Катерина Бінусова розповідає, що державна виплата при народженні дитини має фіксовану суму – 41 280 гривень. З них одноразово виплачується 10 320 гривень, і по 860 гривень на місяць виплачується протягом трьох років. Допомогу можна оформити протягом 12 місяців із дня народження дитини.

Насамперед посадовиця звертає увагу на онлайн-сервіси, з допомогою яких зручно оформляти допомогу при народженні дитини.

Зокрема, Міністерство соціальної політики України пропонує зареєструватися чи авторизуватися у кабінеті електронних послуг: (https://e-services.msp.gov.ua/) заповнити онлайн-форму на отримання послуги із накладенням електронного підпису.

Заповнена заява автоматично відправляється до органів соціального захисту. Не пізніше ніж наступного дня після отримання заяви органом соціального захисту вирішується питання про призначення допомоги (після перевірки правильності заповненої форми).

Також можна скористатися комплексною послугою «є Малятко (https://diia.gov.ua/life-situations/yemalyatko)» на порталі Дія.

«У разі відсутності технічних можливостей для подачі документів онлайн, оформлення допомоги здійснюється за особистим зверненням одного з батьків чи опікуна до департаменту соціальної політики, – говорить Катерина Бінусова. Для цього подаються:

  • заява;
  • свідоцтво про народження дитини;
  • особовий банківський рахунок для соціальних виплат;
  • опікунам – рішення суду про встановлення опіки;
  • документи, що засвідчують народження дитини (у разі народження дитини за межами України)».

Крім того, в Черкасах сім’ям, діти у яких народилися з 1 січня 2023 року, з ініціативи черкаського міського голови Анатолія Бондаренка також виплачують 25 000 на дитину. Виплата здійснюється в рамках міської програми соціальної підтримки сімей м. Черкаси на 2021-2025 роки. Відповідні зміни до Програми внесли на сесії Черкаської міської ради від 26.01.2021 № 3-42 https://bit.ly/43se5Kj.

За цей період до департаменту соціальної політики за такими виплатами звернулися 488 черкаських родин.

«Отримати цю виплату можуть батьки, які зареєстровані в Черкасах та які подали документи не пізніше як через шість місяців після народження дитини. У разі народження двох чи більше малюків грошова допомога виплачується на кожну дитину», – говорить Катерина Бінусова.

Аби отримати цю допомогу, необхідно:

  • заява одного з батьків дитини, опікуна, усиновлювача, з яким постійно проживає дитина,
  • копія документу, що посвідчує особу одного з батьків дитини, опікуна, усиновлювача та документи, що підтверджують місце реєстрації (з пред’явленням оригіналу),
  • довідка про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків отримувача (з пред’явленням оригіналу),
  • копія свідоцтва про народження дитини (з пред’явленням оригіналу),
  • реквізити банківського рахунку одного з батьків дитини, опікуна, усиновлювача, для перерахування коштів,
  • копія рішення про усиновлення чи встановлення опіки (для опікунів чи усиновлювачів) (з пред’явленням оригіналу),
  • документи, що підтверджують факт постійного проживання в Черкасах (це може бути довідка з закладу освіти, довідка з місця роботи, тощо),
  • копія довідки МСЕК/посвідчення особи з інвалідністю (з пред’явленням оригіналу).

Цю виплату можуть отримати й вимушені переселенці, які зареєструвалися в Черкасах та постійно проживають у нашому місті щонайменше дев’ять місяців. Їм для оформлення допомоги необхідна копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (з пред’явленням оригіналу).