Згідно з останніми науковими дослідженнями, діяльність людини призводить до шостого масового вимирання видів на Землі. Ця загроза, як зазначають вчені, може стати найбільш руйнівною з усіх, що коли-небудь відбулися, пише CNN.

Історія планети знає п’ять великих вимирань, які кардинально змінили біологічну різноманітність. Прикладом може бути подія 66 мільйонів років тому, коли удар астероїда викликав вимирання динозаврів, що відкрило шлях до розвитку ссавців.

Нинішня загроза, викликана людиною, характеризується знищенням довкілля та зміною клімату, що призводить до зникнення видів. Опубліковане в журналі PNAS дослідження підтверджує, що швидкість вимирання видів у 35 разів вища за очікувану, що ставить під загрозу саме існування людства.

Ці висновки ґрунтуються на вивченні минулих масових вимирань, кожне з яких мало свої причини та наслідки. Наприклад, вимирання в кінці крейдяного періоду призвело до довгої “ядерної зими”, що радикально змінило біологічну спадщину Землі.

Поточна екологічна кризова ситуація, спричинена людиною, загрожує не лише окремим видам, а й усій біосфері, включаючи людство. Автори дослідження наполягають на необхідності термінових дій звернення цих тенденцій.

Повідомляється, що планета переживає шосте масове вимирання, ставлячи перед людством нові, нечувані виклики. Вчені закликають до активних заходів щодо захисту біорізноманіття, пом’якшення наслідків руйнування довкілля та зміни клімату. Вони підкреслюють, що тільки розуміючи минуле і активно діючи в сьогоденні, ми можемо запобігти незворотним втратам і забезпечити стійке майбутнє для всіх живих істот на нашій планеті.