Вчені з Університетського коледжу Лондона розкрили правду про невідомого римського імператора-узурпатора Спонсіана. У цьому науковцям допомогли декілька римських монет, які довгий час вважали підробками.

Гроші з зображенням невідомого імператора були виявлені у Трансильванії ще у 1713 році. Дослідження опубліковано в журналі PLOS One, передає ChesnoNews.

Зазначається, що довгий час монети вважали підробками, які створили для продажу колекціонерам. Втім, детальне вивчення, в якому науковці застосували мікроскопію у видимому світлі, ультрафіолетову візуалізацію, скануючу електронну мікроскопію та інфрачервону спектроскопію з перетворенням Фур’є в режимі відображення, стало доказом справжності монет.

Аналіз виявив ознаки, характерні для монет, які перебували в обігу протягом тривалого часу. Дослідники також проаналізували глиняні відкладення на монетах і виявили, що довго пролежали у землі.

Проаналізувавши історичні записи, вчені припустили, що Спонсіан був командувачем армії в римській провінції Дакія в період військових розбратів у 260-х роках нашої ери.

Можливо, місцевий режим виготовляв зливки за зразками монет республіканської епохи та часів правління недавніх імператорів. Згодом вони викарбували гроші під ім’ям місцевого головнокомандувача, який узурпував імператорський титул.